Den svenska supply chain-panelen: S&OP -- Sales & Operations Planning

Den svenska supply chain-panelen har under 2013 etablerats av forskare från Institutionen för teknisk ekonomi och logistik vid Lunds universitet LTH. Paneldeltagarna svarar på fyra enkla enkäter, kring olika supply chain-frågor.

Den andra enkäten, som redovisas här, fokuserade hur företag arbetar med Sales & Operations Planning (S&OP). Analysen bygger på svar från 63 panelmedlemmar från olika företag som representerar en mix av olika branscher.

Nästa studie, den tredje, kommer att behandla Supply Chain Performance measurement, dvs hur företag mäter prestationer i försörjningskedjan.

Silf Supply Chain Outlook

Issue