Workshop on Emerging Risks for Critical Infrastructures and Societal Functions

Den 24-25 oktober 2016 genomförs en workshop vid Lunds universitet och CenCIP inom området "Risk assessment and management of known and emerging risks to critical societal functions and infrastructures" med internationella forskare.

För att diskutera framtida utmaningar och risker inom området kritiska infrastrukturer (samhällsviktig verksamhet) och samhälleliga funktioner samlas forskare från Europa och USA den 24-25 oktober vid Lunds universitet för en workshop med titeln "Risk assessment and management of known and emerging risks to critical societal functions and infrastructures". Syftet med workshopen är att diskutera dessa utmaningar och framtida risker ur ett brett internationellt perspektiv och undersöka möjligheter till samarbeten och gemensamma forskningsansökningar inom området.

Workshopen organiseras av:

Roger Flage (Stavanger universitet), Jonas Johansson (Lunds universitet/CenCIP), Seth Guikema (University of Michigan)