Den svenska supply chain-panelen: Supply chain-strategi

I maj 2013 etablerades den svenska supply chain-panelen av forskare från Institutionen för teknisk ekonomi och logistik vid Lunds universitet LTH.

Panelen består av 69 personer, som alla arbetar med supply chain-frågor, varav flertalet är medlemmar i Silf. Paneldeltagarna har svarat på fyra (4) enkla enkäter kring olika supply chain-frågor. Företagen är verksamma i Sverige och består av en representativ mix av olika branscher.

Varje enkät kommer att redovisas i artiklar i Silf Supply Chain Outlook. Denna första artikel är fokuserad på supply chain-strategi. Den andra studien behandlar S&OP (sales and operations planning).

Silf Supply Chain Outlook

Issue