3rd UiT Societal Security Workshop, 14-15 november

CenCIP presenterar vid en Societal Security Workshop som organiseras årligen av UiT - The arctic university of Norway, Tromsø.

Workshopen fokuserar på spridning av forskningsresultatet och utvecklande av forskningssamarbeteten under två dager, den 14-15 november. Den 14e november är ett tre keynote-speaker inbjudna enligt nedan, där Jonas Johansson presenterar forskning som bedrivs inom CenCIP. Den 15e november är fokus på diskussioner om forskningssamarbete.

“Preparing for a New Threat Environment”, Arjen Boin, Professor of Public Institutions and Governance, Leiden University.

“Leadership for enhanced Societal Security; A research based approach”, Bengt Sundelius, Professor of Government at Swedish Defence University.

“Critical Infrastructures – Challenges, Insights and Opportunities”, Jonas Johansson, Associate Professor, Division of Risk Management and Societal Safety, Lund University.