Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Jesper Falkheimer

Professor

Default user image.

Strategic improvisation in crisis communication

Författare

  • Jesper Falkheimer
  • Mats Heide

Redaktör

  • Timothy Coombs
  • Sherry Holladay

Summary, in English

Falkheimer and Heide further develop their integration of improvisation into crisis communication. They argue that improvisation is a way to develop innovative thinking. Falkheimer and Heide argue crisis managers must adapt to new circumstances and situations making improvisation a value asset. Drawing from the leadership literature, they develop the idea of strategic improvisation. Strategic improvisation is a situational interpretation within a given framework. Falkheimer and Heide note that strategic improvisation is a reaction in the moment but that it is not random nor devoid of plans. Their chapter navigates this tension between planning and adaptability.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation
  • LU Innovation
  • Sektionen Forskning, samverkan och innovation

Publiceringsår

2022-12-13

Språk

Engelska

Sidor

405-420

Publikation/Tidskrift/Serie

The Handbook of Crisis Communication

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Wiley-Blackwell

Ämne

  • Communication Studies

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781119678953
  • ISBN: 978-1-119-67892-2