Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Jesper Falkheimer

Professor

Default user image.

Public relations and tourism: Critical reflections and a research agenda

Författare

  • Jacquie L'Etang
  • Jesper Falkheimer
  • Jairo Lugo

Summary, in English

This article is based on the belief that research focused on PR tourism is of fundamental importance to understanding the role of PR in contemporary culture. Our analysis shows that tourism has not received much attention from PR researchers and that a critical perspective uncovers a host of key issues in promotional culture: power, politics and diplomacy in international communication; risk, ethics and social responsibility; globalisation and multiculturalism; and 'media panics' and 'media events'.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2007

Språk

Engelska

Sidor

68-76

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Relations Review

Volym

33

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • promotional culture
  • mega-events
  • sport
  • diplomacy
  • politics
  • power
  • risk
  • media
  • globalisation
  • tourism
  • multicultural

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0363-8111